Regulamin

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep internetowy Zolami (zwany dalej Sklepem), działający pod adresem zolami.pl, prowadzony jest przez P1H sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. M. Skłodowskiej-Curie 5/6, wpisaną do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000875764, posiadającą nr NIP: 676 258 98 62 REGON: 387771275, o kapitale zakładowym w wysokości 5 000 złotych (w całości wpłaconym).
  2. Niniejszy Regulamin Sklepu internetowego określa zasady dokonywania zakupów w  sklepie internetowym zolami.pl  a  w szczególności zasady i  tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu, jak również tryb postępowania reklamacyjnego oraz tryb odstąpienia od umowy przez Konsumenta.
  3. W  zakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o  którym mowa w  art. 9 ustawy o  świadczeniu usług drogą elektroniczną z  dnia 18 lipca 2002 r. (tj. Dz.U. z  2020 r. poz. 344, ze  zm.).
  4. Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu. Wszyscy Klienci są obowiązani zapoznać się z  postanowieniami Regulaminu, przed dokonaniem zakupu.
  5. Każdy Klient zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji Regulaminu, obowiązującej w  momencie złożenia zamówienia.
  6. Każdy Klient ma możliwość zapoznać się z  Regulaminem w  każdym czasie, klikając na stronie internetowej Sklepu zolami.pl  w  hiperlink „Regulamin Sklepu”. Regulamin można w  każdym czasie pobrać i  wydrukować.
  7. Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu zolami.pl  odnoszące się do produktów (łącznie z  cenami), nie stanowią oferty w  rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego z  dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z  2019 r. poz. 1145, ze  zm.), lecz zaproszenie do zawarcia umowy, w  myśl art. 71 Kodeksu Cywilnego z  dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z  2020 r. poz. 1740, ze  zm.). Klient wysyłając Formularz Zamówienia składa ofertę kupna wskazanego Towaru za cenę i  na warunkach określonych w  opisie.

2. DEFINICJE

Regulamin- niniejszy zbiór regulacji organizujących zasady korzystania z  Usług Sklepu przez Klientów.

Konsument – przez Konsumenta uważa się następujące osoby:

  • osoba fizyczna dokonująca umowy cywilnoprawnej za pośrednictwem Sklepu, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową – tzw. „Konsument sensu stricto”

oraz

  • osoba fizyczna zawierająca umowę cywilnoprawną za pośrednictwem Sklepu, bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – tzw. „Przedsiębiorca na prawach Konsumenta”.

Dla celów niniejszego Regulaminu przyjmuje się, że w razie braku rozróżnienia wskazanych dwóch grup podmiotów, Regulamin odnosi się zarówno do Konsumentów sensu stricto, jak też Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.

Klient – osoba fizyczna (w tym Konsument), która ukończyła co najmniej 13 lat (pod warunkiem, że uzyskała zgodę przedstawiciela ustawowego), osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta z Usług świadczonych przez Sklep.

Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.

Formularz Zamówienia – Usługa dostępna na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której Klient może dokonać zakupu, w  szczególności poprzez dodanie Towarów do Koszyka oraz określenie niektórych warunków Umowy Sprzedaży m.in. sposobu dostawy i  płatności.

Koszyk- element Sklepu, w  którym widoczne są wybrane przez Klienta Towary oraz w  którym Klient ma możliwość ustalenia i  modyfikacji danych Zamówienia, w  tym ilości nabywanych Produktów.

Sklep- serwis internetowy, należący do Sprzedawcy, dostępny pod  domeną: zolami.pl , za pośrednictwem którego Klient może zakupić od Sprzedawcy Towary.

Sprzedawca – P1H sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. M. Skłodowskiej-Curie 5/6, wpisaną do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000875764, posiadającą nr NIP: 676 258 98 62 REGON: 387771275, o kapitale zakładowym w wysokości 5 000 złotych (w całości wpłaconym), który prowadząc działalność zarobkową lub  zawodową proponuje sprzedaż za pomocą swojej strony internetowej.

Towar- rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży, której warunki określa Formularz Zamówienia.

Towar na zamówienie – rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży, która ze względu na swoje indywidualne właściwości (w tym w szczególności ze względu na specyfikację, sposób wytworzenia na indywidualne zamówienie, unikatowość czy ograniczoną dostępność) podlega szczególnym zasadom sprzedaży uwzględnionym w postanowieniach Regulaminu.

Umowa sprzedaży- umowa sprzedaży Towarów na odległość zawarta przez Klienta za pośrednictwem Sklepu, zwykle przez Formularz Zamówień.

Konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem przypisanym Klientowi zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane Klienta, w tym w szczególności informacje o złożonych Zamówieniach, którego założenie wymaga wypełnienia przez Klienta Formularza Rejestracji

3. PRZYJMOWANIE I  REALIZACJA ZAMÓWIEŃ

  1. Warunkiem korzystania ze  Sklepu jest zapoznanie się z  niniejszym Regulaminem i  jego akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuje treść Regulaminu.
  2. Zamówienia od Klientów są przyjmowane za pomocą wysłanego Formularza Zamówień, dokonanego za pośrednictwem strony: zolami.pl  lub  e-mailowo na adres sklep@zolami.pl , 7 dni w  tygodniu, 24 godziny na dobę.
  3. Zamówienie Towarów realizuje się poprzez wybranie Towarów, którymi Klient jest zainteresowany, kliknięcie przycisku „DODAJ DO KOSZYKA”, znajdującego się przy opisie Towarów, a  następnie, z  poziomu „KOSZYK”, znajdującego się w  zakładce Sklepu, wypełnienie Formularza Zamówienia, w  tym wyboru formy dostawy i  zapłaty bądź wyboru opcji zapłaty przy odbiorze, jeśli takowa jest dostępna dla wybranego Towaru, a  następnie kliknięcie potwierdzenia zakupu.
  4. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary: płatności BLIK, karta płatnicza, płatność odroczona, przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez firmę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach.
  5. Przedsiębiorcy, uznani za tzw. Przedsiębiorców na prawach konsumenta (patrz: definicja „Konsumenta” w niniejszym Regulaminie), będą musieli zaznaczyć, już w chwili składania zamówienia Towaru, że zakup nie ma dla nich charakteru zawodowego.
  6. Po złożeniu zamówienia Klient dostaje potwierdzenie złożonego zamówienia na swój adres e-mailem, podany w  Formularzu Zamówienia.
  7. Po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia oferty, rozpoczyna się proces realizacji zamówienia przez Sprzedawcę, przy czym:
    • w  przypadku złożenia zamówienia płatnego przelewem tradycyjnym – rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty za złożone zamówienie, na koncie bankowym Sklepu.
    • przypadku złożenia zamówienia płatnego przy odbiorze – rozpoczyna się maksymalnie następnego dnia roboczego, po jego potwierdzeniu przez Sprzedawcę
    • w przypadku produktów na zamówienie – rozpoczyna się po zaksięgowaniu na koncie bankowym Sklepu wpłaty w wysokości minimum 30% wartości tych produktów.
  8. Zamówienia złożone w Sklepie są realizowane w  godzinach pracy Sklepu (w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w  godzinach, od 9:00  do 17:00. Zamówienia złożone w  dni robocze po godz. 17:00 , w  soboty, niedziele lub  święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
  9. Klient otrzyma wiadomość o  przyjęciu zamówienia do realizacji, co jest rozumiane jako oświadczenie Sprzedawcy o  przyjęciu oferty. Z  chwilą jego otrzymania przez Klienta, zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
  10. Do każdego zamówienia wystawiana jest faktura VAT w formie elektronicznej wysyłana na adres e-mail podany przez Klienta.
  11. Dostępnymi środkami porozumiewania się Klienta ze  Sklepem są:
    • E-mail – sklep@zolami.pl
    • Formularz kontaktowy na stronie zolami.pl
    • Adres korespondencyjny – 31-272 ul. Krowoderskich Zuchów, 2/6 Krakow, Poland
  12. Podana w  zamówieniu cena stanowi całkowitą wartość, jaką Klient zobowiązany jest zapłacić (cena brutto). Zawiera ona należny podatek.  Koszt dostawy nie jest wliczony w  cenę, gdyż zależy od wybranego przez Klienta sposobu dostawy zakupu.
  13. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen znajdujących się w  Sklepie, wprowadzania nowych Towarów do sprzedaży, przeprowadzania i  odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w  nich zmian, zgodnie z  obowiązującymi przepisami prawa.
  14. Jeżeli Konsument zobowiązany będzie do płatności wykraczającej poza uzgodnioną cenę, opisaną w  ustępie poprzednim, Sklep niezwłocznie poinformuje Konsumenta o  tym fakcie, wyjaśniając przyczynę różnicy ceny. Obciążenie Konsumenta dodatkowymi kosztami nastąpi wyłącznie po uzyskaniu wyraźnej zgody Konsumenta.

4. DOSTAWA I  KOSZTY TRANSPORTU

  1. Realizacja wysyłki zamówienia w  Sklepie odbywa się za pośrednictwem:
    • InPost Paczkomaty 24/7
    • InPost kurier
    • Poczta Polska
    • Kurier – przesyłki zagraniczne
  2. Koszty dostawy:

InPost Paczkomaty 24/7

Koszt wysyłki
Po przedpłacie  13 zł brutto
Za pobraniem (do 5000 zł)  15 zł brutto

InPost kurier

Koszt wysyłki
Po przedpłacie  16 zł brutto
Za pobraniem (do 5000 zł)  22 zł brutto

Poczta Polska

Po przedpłacie
Waga Koszt wysyłki
Do 2 kg 16 zł brutto
Od 2 do 5 kg 18 zł brutto
Od 5 do 10 kg 24 zł brutto
  1. Zamówienia składane w  Sklepie są realizowane w ciągu 1-2 dni roboczych. Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności. Zamówienia składane w  soboty, niedziele i  święta będą zrealizowane najbliższego dnia roboczego.
  2. W przypadku Towarów na Zamówienie czas realizacji jest każdorazowo ustalany z Klientem (z reguły jest to około 3-12 tygodni, zależnie od modelu i producenta).
  3. Czas oczekiwania na przesyłkę  na terenie Polski wynosi zwykle: 3-5 dni roboczych . Na czas oczekiwania składa się czas realizacji zamówienia, a  więc skompletowanie Towarów do zamówienia oraz przewidywany czas dostawy, który wynosi od 24 godzin, zależnie od wybranego sposobu dostawy. W przypadku przesyłek zagranicznych czas oczekiwania zależy od kraju dostawy.
  4. Sprzedawca nie odpowiada za opóźnienia wynikające z  winy przewoźnika.
  5. Podczas odbioru przesyłki dostarczonej przez kuriera, Klient powinien w  jego obecności dokładnie sprawdzić zawartość i  kompletność przesyłki, stan opakowania zewnętrznego oraz stan zamówionego Towaru. W  przypadku uszkodzenia przesyłki Klient powinien sporządzić wraz z  kurierem protokół szkody, w  dwóch jednobrzmiących egzemplarzach podpisanych przez Klienta i  kuriera.

5. REALIZACJA PŁATNOŚCI

  1. W  ramach funkcjonowania Sklepu możliwe są następujące sposoby płatności:
    • przelewem, na rachunek bankowy : ING 15 10501445 1000 0090 8318 3468 dla przelewów w złotych polskich
    • płatność online za pomocą platformy paynow
    • za pobraniem
    • kartą płatniczą:  Visa,  Visa Electron,  Mastercard,  MasterCard Electronic,  Maestro. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Blue Media S.A.
  2. Klient, który wybrał opcję płatności przelewem, jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za złożone zamówienie, w  terminie do pięciu (5) dni roboczych, od daty złożenia zamówienia. W  przeciwnym wypadku oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca i  zamówienie zostaje usunięte z  systemu. W  tytule płatności wystarczy podać tylko numer składanego zamówienia. Istnieje możliwość przedłużenia terminu zapłaty, przy uprzednim poinformowaniu o  tym fakcie obsługę Sklepu.

6. REKLAMACJA

  1. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Konsumenta za zgodność Towaru z Umową Sprzedaży, zgodnie z rozdziałem 5a ustawy o prawach konsumenta (art. 43a-43g). W przypadku braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży Konsumentowi, przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
  2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili. Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, jeżeli podstępnie zataił brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży.
  3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, jeżeli Konsument  najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową, a Konsument  wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
  4. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
  5. Konsument  wykonujący uprawnienia z tytułu niezgodności Towaru z Umową Sprzedaży udostępni Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie, poprzez przesłanie go na adres magazynu: 31-272  Krakow  ul Krowoderskich Zuchow 2/6. Towar (jego część) powinien być odpowiednio zabezpieczony przed uszkodzeniem w trakcie transportu (Towar uszkodzony podczas przesyłki reklamacyjnej nie będzie podlegał naprawie lub wymianie). Koszty związane z odesłaniem przez Klienta reklamowanego Towaru zwraca się Klientowi natychmiast po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji, ale nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
  6. Przedsiębiorca Na Prawach Konsumenta w formularzu reklamacyjnym musi zamieścić oświadczenie, że zawarta przez niego Umowa Sprzedaży nie była bezpośrednio związana z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, nie posiada dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W przypadku, gdy Umowa Sprzedaży została zawarta bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą i posiada charakter zawodowy dla danego Klienta, Klient ten nie jest Przedsiębiorcą Na Prawach Konsumenta i nie przysługuje mu uprawnienie z tytułu niezgodności Towaru z Umową Sprzedaży.
  7. Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę reklamacji, o czym Klient zostanie powiadomiony za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mailowy, podany przez Klienta albo SMS na podany przez klienta nr telefonu albo przesyłką pocztową na adres wskazany przez Klienta.
  8. Naprawa lub wymiana Towaru jest dokonywana w rozsądnym czasie od chwili poinformowania Sprzedawcy o braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy Na Prawach Konsumenta. Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
  9. Sprzedawca może dokonać wymiany Towaru, gdy żądanie obejmuje naprawę, lub dokonać naprawy Towaru, gdy żądanie obejmuje wymianę, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową Sprzedaży w sposób wskazany w reklamacji jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli zaś realizacja obu żądań jest niemożliwa lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży.
  10. Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, gdy:a. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży;b. Sprzedawca nie doprowadził do zgodności Towaru z Umową Sprzedaży;

    c. brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży nadal występuję, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić do zgodności Towaru z Umową Sprzedaży;

    d. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta;

    e. brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jest tak istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy Sprzedaży przez uprzedniego skorzystania z żądania wymiany lub naprawy.

  11. Konsument  nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli niezgodność Towaru z Umową Sprzedaży jest nieistotna.
  12. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy Sprzedaży, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową Sprzedaży pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową Sprzedaży.
  13. Uprawnienie Konsumenta do odstąpienia od Umowy ogranicza się jedynie do Towarów niezgodnych z Umową Sprzedaży. Jeżeli brak zgodności z Umową Sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy Sprzedaży, a istnieje podstawa prawna do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z Umową Sprzedaży, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową Sprzedaży.
  14. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, o którym mowa w ust. 15 powyżej, Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny, a w przypadku złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny zgodnie z ust. 15 powyżej – kwoty należnej wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny – niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny albo otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania w przypadku odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  15.  Strony wyłączają wszelką odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady, zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego wobec innych Klientów niż Konsumenci.
  16. Sprzedawca w żadnym przypadku nie udziela umownej gwarancji jakości Towarów w najszerszym, prawnie dopuszczalnym, zakresie.
  17. Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy uznania reklamacji w przypadku dokonywania jakichkolwiek modyfikacji produktu przez Konsumenta.
  18. Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy uznania reklamacji w przypadkach: wyłącznej winy użytkownika, uszkodzenia mechanicznego, niewłaściwego konserwowania i użytkowania Towaru niezgodnego z przeznaczeniem.
  19. Reklamacje dotyczące Towarów, mogą być zgłaszane:
    • na piśmie, na adres P1H sp. z o.o.
      ul. M. Skłodowskiej-Curie 5/6, 31-025 Kraków
    • pocztą elektroniczną, na adres e-mail sklep@zolami.pl.
  20. Reklamacja powinna zawierać:
    • dane osoby składającej reklamację (imię i  nazwisko, adres korespondencyjny, opcjonalnie – adres e-mail i  numer telefonu kontaktowego);
    • wskazanie przyczyny reklamacji oraz treści żądania;
    • numer Zamówienia, widniejący w  potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia;
    • oryginał lub  kopia dowodu zakupu (np. paragonu lub  faktury) może ułatwić złożenie reklamacji, ale nie jest niezbędny do jej złożenia.

7. PRAWO ODSTĄPIENIA – ZWROTY

  1. Zgodnie z  ustawą o  prawach konsumenta z  dnia 30 maja 2014 r. (tj. Dz.U. z  2020 r. poz. 287, ze  zm.), Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży Towarów zakupionych w  Sklepie, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w  terminie czternastu (14) dni, licząc od dnia wydania Towaru (tj. od dnia odebrania Towaru przez Konsumenta). Do zachowania tego terminu przez Konsumenta wystarczy wysłanie oświadczenia, przed jego upływem.
  2. Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o  odstąpieniu od umowy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr  1 do niniejszego regulaminu.
  3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać na adres magazynu Zolami, ul. Krowoderskich Zuchów 2/6, 31-302 Kraków  oraz mailowo na adres zwroty@zolami.pl.
  4. Konsument zwróci Sprzedawcy Towar w  terminie czternastu (14) dni od dnia, w  którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
  5. Zwrotu Towaru należy dokonywać na adres magazynu: Zolami, ul. Krowoderskich Zuchów 2/6, 31-302 Kraków wraz z załączonym oświadczeniem o odstąpieniu od umowy.
  6. Zwrotu Towaru można również dokonać za pomocą usługi InPost Szybkie Zwroty pod adresem https://szybkiezwroty.pl/ 
  7. Sprzedawca, w  terminie czternastu (14) dni, od dnia otrzymania oświadczenia o  odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi dokonane przez niego płatności, przy czym zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania Towaru z  powrotem lub  dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania. .
  8. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  9. Konsument ponosi koszty zwrotu Towaru do Sprzedawcy.
  10. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w  odniesieniu do umowy:
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz wykonana na indywidualne zamówienie Konsumenta (Towar na Zamówienie);
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub  mająca krótki termin przydatności do użycia;
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w  zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze  względu na ochronę zdrowia lub  ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    • w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze  względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z  innymi rzeczami;
    • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub  wizualne albo programy komputerowe dostarczane w  zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
      • dostarczanie dzienników, periodyków lub  czasopism, z  wyjątkiem umowy o  prenumeratę;
  11. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument, w  znaczeniu przyjętym na potrzeby niniejszego Regulaminu (patrz: definicja „Konsumenta”).

8. POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW

  1. W  przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
    • Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z  wnioskiem o  mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się pod  adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
    • Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o  rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod  adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
    • Bezpłatnej pomocy miejskiego lub  powiatowego rzecznika konsumentów.
    • Internetowej platformy ODR dostępnej pod  adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

2. Niniejszy rozdział zatytułowany „Pozasądowe rozwiązywanie sporów” nie znajduje zastosowania wobec jednej kategorii osób, opisanych w niniejszym Regulaminie jako Konsumenci, tzw. „Przedsiębiorców na prawach konsumenta”, która weszła w życie dla umów zawartych od 1 stycznia 2021 r. Wobec tego, dla wszystkich umów, rozdział ten stosuje się jedynie wobec podmiotów należących do tzw. kategorii Konsumenta sensu stricto.

9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Klient, składając zamówienia, wyraża zgodę na przetwarzanie, podanych przez niego, danych osobowych, w celu realizacji i obsługi zamówienia, przez Sprzedawcę, który jest jednocześnie administratorem danych osobowych, w rozumieniu art. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), OJ L 119, 4.5.2016, p. 1–88.
  2. Administratorem danych osobowych, przekazanych przez Klienta, podczas korzystania ze Sklepu, jest Sprzedawca.
  3. Dane osobowe, znajdujące się w bazie danych Sprzedawcy, nie są przekazywane podmiotom, które nie uczestniczą w realizacji Umowy sprzedaży.
  4. Klient zgodnie, z art. 15 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), OJ L 119, 4.5.2016, p. 1–88 ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, może żądać ich poprawienia lub usunięcia. Sprzedawca zapewnia każdemu Klientowi prawo kontroli przetwarzanych danych osobowych.
  5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia zrealizowanie zamówienia Klienta.
  6. Szczegółowe informacje w zakresie danych osobowych i ochrony prywatności zostały zawarte w zakładce „Polityka prywatności” na stronie Sklepu

10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin określa zasady zawarcia i  wykonania Umowy sprzedaży Towarów znajdujących się na stronie Sklepu.
  2. Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a  Sprzedawcą.
  3. Regulamin dostępny jest dla wszystkich Klientów w  wersji elektronicznej na stronie internetowej Sklepu zolami.pl .
  4. Aby móc korzystać z  Usług Sklepu, niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do internetu oraz przeglądarki internetowej, umożliwiającej wyświetlanie stron www, jak również podanie adresu e-mail, umożliwiającego przesłanie informacji, dotyczących realizacji zamówienia.
  5. Zakazuje się wszystkim osobom, w  tym Klientom, zamieszczania na stronie Sklepu treści bezprawnych.
  6. W  sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  7. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta, będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W  przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a  bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te  przepisy.
  8. W  razie gdyby którekolwiek z  postanowień niniejszego Regulaminu było lub  miało stać się nieważne lub  bezskuteczne, ważność całego Regulaminu w  pozostałej części zostaje nienaruszona. W  takim przypadku Strony zastąpią nieważne lub  bezskuteczne postanowienie innym, które możliwie najwierniej oddaje zamierzony cel gospodarczy. Odpowiednio dotyczy to  także ewentualnych luk w  Regulaminie.

Odstąpienie od umowy