Reklamacje

  1. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Konsumenta za zgodność Towaru z Umową Sprzedaży, zgodnie z rozdziałem 5a ustawy o prawach konsumenta (art. 43a-43g). W przypadku braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży Konsumentowi, przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
  2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili. Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, jeżeli podstępnie zataił brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży.
  3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, jeżeli Konsument  najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową, a Konsument wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
  4. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
  5. Konsument  wykonujący uprawnienia z tytułu niezgodności Towaru z Umową Sprzedaży udostępni Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie, poprzez przesłanie go na adres magazynu: 31-272 Krakow  ul Krowoderskich Zuchow 2/6 . Towar (jego część) powinien być odpowiednio zabezpieczony przed uszkodzeniem w trakcie transportu (Towar uszkodzony podczas przesyłki reklamacyjnej nie będzie podlegał naprawie lub wymianie). Koszty związane z odesłaniem przez Klienta reklamowanego Towaru zwraca się Klientowi natychmiast po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji, ale nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
  6. Przedsiębiorca Na Prawach Konsumenta w formularzu reklamacyjnym musi zamieścić oświadczenie, że zawarta przez niego Umowa Sprzedaży nie była bezpośrednio związana z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, nie posiada dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W przypadku, gdy Umowa Sprzedaży została zawarta bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą i posiada charakter zawodowy dla danego Klienta, Klient ten nie jest Przedsiębiorcą Na Prawach Konsumenta i nie przysługuje mu uprawnienie z tytułu niezgodności Towaru z Umową Sprzedaży.
  7. Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę reklamacji, o czym Klient zostanie powiadomiony za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mailowy, podany przez Klienta albo SMS na podany przez klienta nr telefonu albo przesyłką pocztową na adres wskazany przez Klienta.
  8. Naprawa lub wymiana Towaru jest dokonywana w rozsądnym czasie od chwili poinformowania Sprzedawcy o braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy Na Prawach Konsumenta. Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
  9. Sprzedawca może dokonać wymiany Towaru, gdy żądanie obejmuje naprawę, lub dokonać naprawy Towaru, gdy żądanie obejmuje wymianę, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową Sprzedaży w sposób wskazany w reklamacji jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli zaś realizacja obu żądań jest niemożliwa lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży.
  10. Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, gdy:

    a. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży;

    b. Sprzedawca nie doprowadził do zgodności Towaru z Umową Sprzedaży;

    c. brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży nadal występuję, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić do zgodności Towaru z Umową Sprzedaży;

    d. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta;

    e. brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jest tak istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy Sprzedaży przez uprzedniego skorzystania z żądania wymiany lub naprawy.

  11. Konsument  nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli niezgodność Towaru z Umową Sprzedaży jest nieistotna.
  12. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy Sprzedaży, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową Sprzedaży pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową Sprzedaży.
  13. Uprawnienie Konsumenta do odstąpienia od Umowy ogranicza się jedynie do Towarów niezgodnych z Umową Sprzedaży. Jeżeli brak zgodności z Umową Sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy Sprzedaży, a istnieje podstawa prawna do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z Umową Sprzedaży, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową Sprzedaży.
  14. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, o którym mowa w ust. 15 powyżej, Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny, a w przypadku złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny zgodnie z ust. 15 powyżej – kwoty należnej wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny – niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny albo otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania w przypadku odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  15.  Strony wyłączają wszelką odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady, zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego wobec innych Klientów niż Konsumenci.
  16. Sprzedawca w żadnym przypadku nie udziela umownej gwarancji jakości Towarów w najszerszym, prawnie dopuszczalnym, zakresie.
  17. Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy uznania reklamacji w przypadku dokonywania jakichkolwiek modyfikacji produktu przez Konsumenta.
  18. Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy uznania reklamacji w przypadkach: wyłącznej winy użytkownika, uszkodzenia mechanicznego, niewłaściwego konserwowania i użytkowania Towaru niezgodnego z przeznaczeniem.
  19. Reklamacje dotyczące Towarów, mogą być zgłaszane:
    • na piśmie, na adres P1H sp. z o.o.
      ul. M. Skłodowskiej-Curie 5/6, 31-025 Kraków
    • pocztą elektroniczną, na adres e-mail sklep@zolami.pl.
  20. Reklamacja powinna zawierać:
    • dane osoby składającej reklamację (imię i  nazwisko, adres korespondencyjny, opcjonalnie – adres e-mail i  numer telefonu kontaktowego);
    • wskazanie przyczyny reklamacji oraz treści żądania;
    • numer Zamówienia, widniejący w  potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia;
    • oryginał lub  kopia dowodu zakupu (np. paragonu lub  faktury) może ułatwić złożenie reklamacji, ale nie jest niezbędny do jej złożenia.